Für den TestLive (PC only!) gibt es einen neuen Patch:
ZitatTestLive Notes (24.05.2018)
Hail and well met! Got a new patch for you all. Thanks for the continued reports! This is version 98222/17925 so please be sure to update your game.
AI
- Fixed a problem with thralls falling through ground while performing melee attacks near a doorway
Balance
- Balance pass on amount of experience player gains from exploration
Bugfixing
- Fixed a problem with equipped weapons not rendering for other players
- Fixed a problem with cloning thralls
- Fixed a crash related to static placeables (which should improve stability in coop play)
- Fixed a problem where using the radial menu on a controller would block Main Menu from opening
Besonders der Bug mit "thralls falling through the ground" (betrifft den Fehler, das Thralls die am Seil (Faserfesseln) hängen plötzlich nicht mehr zu sehen sind) ist wohl nicht "unwichtig".
Im unten genannten Thread wird aber bereits berichtet, das der Bug wohl weiterhin vorhanden ist (Patch ist aber ja auch nicht "Live" sondern ein Patch für die Test-Server (TestLive)).
Quelle (kleines bisschen runterscrollen zum "24.05.2018"):
https://forums.funcom.com/t/te…tch-notes-16-05-2018/3931
Edit 12:49 Uhr:
Offenbar scheint der Bug mit "thralls falling through the ground" doch gefixt zu sein (der Thread im Funcom Forum hat eine "suboptimale" Standardsortierung).
Edit 15:53 Uhr:
Der Patch hat es heute als Hotfix direkt auf Live geschafft:
PC Hotfix Patch-Notes (25.05.2018): Thralls "buggen" nicht mehr in den Boden etc.